Mazowiecki Zarząd Dróg Wojewódzkich przygotowuje się do budowy drogi, która wyprowadzi z Mławy ruch w stronę S7. Musi jeszcze raz wybrać najkorzystniejszą ofertę. Prezes Urzędu Zamówień Publicznych unieważnił pierwszy wybór.
Chodzi o zachodnią obwodnicę Mławy, która połączy ulicę Gdyńską z drogą ekspresową S7 na węźle Mława Południe. Nowa trasa będzie drogą klasy G w ciągu DW-544. Ma mieć 8,4 km długości.
Przetarg na budowę ruszył w połowie marca ub. roku. MZDW otrzymał 7 ofert. W styczniu tego roku wybrał jako najkorzystniejszą ofertę Mirbudu wycenioną na 134,3 mln zł. Ten wybór został jednak unieważniony – w ramach kontroli uprzedniej zdecydował o tym Prezes Urzędu Zamówień Publicznych. - W wyniku przeprowadzonej analizy stwierdzono błąd w oświadczeniu z Krajowego Rejestru Karnego przedstawiciela wykonawcy, co stanowiło podstawę do unieważnienia wyboru oferty i wezwania do uzupełnienia przedmiotowego dokumentu - poinformowała nas Monika Burdon, rzeczniczka prasowa MZDW. - Wszystkie czynności badania oraz oceny oferty zostaną powtórzone - dodała.
Spośród złożonych ofert najtańsza była propozycja zgłoszona przez NDI o wartości 120,8 mln zł. Ta, która pierwotnie została wybrana jako najkorzystniejsza była druga pod względem ceny, ale w stosunku do pierwszej uzyskała więcej punktów za doświadczenie kierownika budowy.
fot. MZDW
W ramach planowanej inwestycji, oprócz drogi, wybudowane zostaną chodniki, ścieżki rowerowe i drogi serwisowe, a także most nad rzeką Seracz. Inwestycja będzie częściowo sfinansowana ze środków unijnych.
Dla budowy obwodnicy Mławy zostało już wydane zezwolenie na realizacje inwestycji drogowej. Zamawiający oczekuje, że droga będzie gotowa w ciągu trzech lat od podpisania umowy.